Apple ve Adobe Çıkmazı

Uzun bir süredir Apple ile Adobe şirketinin arasının açık olduğu bilinen bir gerçek. Bu iki dev firmanın aslında çok uzun zamandır yakın ilişkilerde olupta, şimdi aralarının kötü olmasının altında sadece yatan bir sebep var. Oda Apple firmasının ürettiği İphone – İtouch gibi cihazlara Flash Player’ı sokmak istemeyişi. Apple’ın application geliştirmeciler için Nisan ayında yayımladığı bildiride, herhangi bir üçüncü parti derleyiciler vasıtasıyla uygulama yaratmaya sınır getirmişti.

Adobe firmasının ise Apple’ın aldığı bu karara tepkisi şiddetli oldu. Ve görünen oki İphone kullananlarda Adobe tarafında. Çünkü ünlü New York Post gazetesinin verdiği bir habere göre ABD Federal Ticaret Komisyonu ve ABD Adalet Bakanlığı, Apple firmasına almış olduğu bu karardan dolayı bir soruşturma açtı.

Açılan soruşturmanın nedeni ise Apple firmasının application geliştirmek isteyenlere, yasaklamış olduğu işletim sistemleri sayesinde sadece kendisine ayit olanakları kullandırmak zorunda bırakması.

Adobe’den Apple’a İnce Sevgi Sözcükleri

Geçtiğimiz günlerde Apple ile Adobe arasında yüksek dereceli bir çatışma başlamış ve yöneticilerinden gelen dozajı yüksek sözler ile devam etmişti. Şimdilerde ise Adobe bir reklam filmiyle Apple firmasına aşkını ilan etti. Tabi ince dokundurmalarla yüklü bir aşkı.

Malumunuz Apple ürünlerinde artık Flash ürünlerini kullanmayacağını, Flash teknolojisinin kapalı bir kutu olduğunu ve eskidiğini bu sebeple yeni ürünlerde bu teknolojinin olmayacağını duyurmuştu. Bunun üzerine iki firma arasında uzun soluklu bir gerginlik yaşanmıştı.

Şimdi ise Adobe firması We Love Apple sloganı ile bir reklam kampanyası başlattı. Kampanya da bir yandan Flash hakkında yapılan suçlamalar cevaplandırılırken, bir yandan da Apple firması için ince imalar yapılıyor.

İlerleyen günlerde Apple firmasından bu reklam kampanyasına elbette ki bir cevap gelecektir. Bakalım bu kampanyanın dozajı ne seviyede olacak.

İki teknoloji firmasının bu derece bir tartışmanın içerisinde olması da hem reklam kokan bir hareket, hem de firmaların imajlarına eksi değer katan bir durum.