Turkcell Iphone 4

Turkcell’in yapmış olduğu bilgilendirmeye göre, Apple firması tarafından dün Amerika Birleşik Devletleri’nin San Fransisco eyaletinde “Dünya Çapında Geliştiriciler” isimli konferansta görücü karşısına çıkan iPhone 4, teknoloji fanatiklerinin yeni göz bebeği durumuna geldi.

Tüketicilerin, Turkcell hatlarıyla kullanabilecekleri iPhone 4’e düşük fiyat ve avantajlı tarifelerle kavuşabileceği vurgulandı.

Turkcell Pazarlama Müdürü Lale Saral Develioğlu, yapmış olduğu açıklamada, bir müddettir büyük bir sabırla bekledikleri yeni model iPhone’un iletişim teknolojisini bir kat daha arttıracağını ifade ederek, 2010 yılının Haziran ayına kadar yaklaşık olarak 300 binin üzerine iPhone sattıklarını söyledi.

Develioğlu, Turkcell hat sahiplerinin özel olarak tasarlanan MikroSimle birlikte iPhone 4’ün teknolojisinden en yüksek derecede yararlanabileceklerini söyleyerek, Turkcell’in sunduğu 3G hızıyla tüketicilerin iPhone 4 tecrübesini Turkcell farkıyla tadıcaklarını belirtti.

Apple şirketinin çıkarmış olduğu en son model olan iPhone 4’ün inceliği tam tamına 9,3 inç. Bu özelliğide ona en ince akıllı telefon olma ödülünü kazandırıyor. Dahili olarak 5 mp kameraya sahip olan telefonda ayrıca LED bir flaş özelliği bulunmakta. Bunun yanı sıra HD video kayıt edebilme avantajıda var.

Nokia N900’den Üzücü Haber

Gartner firmasının yapmış olduğu araştırma istatistiklerine göre Nokia N900 modelinin tüm dünya genelindeki, piyasaya çıktığından beri geçen satışı beş ayda yüz bin rakamının altında kaldı. Teknolojiyi yakından takip eden kişileri bir hayli tatmin eden ve serbest geliştiriciler tarafından da beğenilen cihaz daha geniş bir hedef kitleye ulaşmayı başaramadı.

Nokia firmasının konuşmacısı satışlar hakkında net bir açıklama yapmaktan kaçınırken, Nokia’nın üst düzey yetkililerinden biri olan Alberto Torres, satışların şirketce kararlaştırılan rakamı geçtiğini beyan etti.

Nokia yaklaşık üç senedir, Apple firmasının geliştirmiş olduğu Iphone piyasaya çıktığından beri ona ayak uydurmakta güçlük çekiyor. N900 modelinin yüz binin altındaki rakamına karşı, iPhone 2010 yıllarının ocak, şubat ve mart aylarında 9 milyon adet sattı.

Geçtiğimiz kasım ayında piyasaya sürülen N900, Nokia firmasının Linux Maemo işletim sistemi tabanlı olarak çıkardığı ilk modeli. Araştırmacılara göre Maemo sayesinde Nokia kaybettiği prestijini geri alabilir.

AppleTV’den beklenmeyen fiyat

Yeni çıkan AppleTV’nin inanılmaz fiyatı!

Amerika’da çıkmasına sayılı günler kalan AppleTV’nin fonksiyonları su üstüne çıktı. Fiyatıda çok avantajlı, kendisine : Karşınızda AppleTV.

Engadget firması, AppleTV’nin en son sürümünü piyasaya sızdırdı ve sitede yer alan bilgiye göre, Apple’ın içinden bir kişide bu söylentiyi doğruladı. Yeni teknoloji “cloud” türkçe anlamıyla bulut depolamayı kullanacak ve iPhone işletim sisteminini arayüz olarak kullanacak. En avantajlı yönü ise piyasadaki raflarda olacağı zaman fiyatının 99 dolar olcağı iddiası.

AppleTV, iPhone’un dördüncü jenerasyonunu kullanıyor ve içerisinde bir tane A4 işlemcisi bulunuyor. 16 GB hafızası olacak AppleTV’nin bir adette 1080 pixel High Definition girişide bulunacak. Yeni cihaz çok küçük olacak ve neredeyse dokunmatik olan ekransız bir dördüncü nesil İphone’un boyutlarında.

Bunun yanı sıra AppleTV dış depolama ürünlerine de izin verecek. Yeni cihazın AppleStore veya buna benzer programları destekleyip desteklemeyeceği hakkında henüz net bir açıklama yok.

Steve Jobs Kaç Paralık Adam?

Aman ha başlığa bakıp meydan okuyorum falan sanmayın. Başımıza iş almak istemiyoruz. Sadece Steve amca için küçük bir moda araştırması geçti elimize onu sizinle paylaşalım istedik.

Sitemiz moda sitesi değil ama konuğumuz teknolojinin babası. Apple firması bir anlamda onunla var. Firmayı kurup belirli bir noktaya getiren, ayrılmasıyla batağa düşen firmayı tekrar başına geçerek zirveye çıkaran Steve Jobs moda alanında standartlarını aşmıyor.

Siyah kazağı, mavi kot pantolonu, gri renk ayakkabıları ve elindeki IPhone’si ile hem tanıtımlara çıkıyor, hem günlük yaşamını yaşıyor hem de işlerini yürütüyor.

Yapılan moda eleştirmesinde ayakkabıları, pantolonu ve kazağı ile yaklaşık 175 Dolar tutan bir giyime sahip olan Steve Jobs aslında cevherin dışarıda değil içeride olduğunu kanıtlayan en büyük örnek.

Ülkemizde “Ye kürküm ye” felsefesine karşın oldukça sağlam bir felsefe.

Google’dan Çifte Standartlar

Cinsellik ile ilgili durumlarda Apple firmasının Google’a göre çok daha fazla tutucu olduğunu farketmeyen yok. Hatta iPhone’da bulunması çok düşük bir ihtimal olan cinsel içerikli bazı uygulamaların sadece Android’de rahatlıkla bulunabilmeside bunun önemli bir kanıtı gibi gözüküyor. Fakat görünüşe göre Google firmasınında bu konuda çeşitli yönergeleri varmış ve bu yönergelerin az da olsa cinsiyet ayrımcılığı tarafında olduğunu belirtmek mümkün.

CougarLife sitesi, olgun bayanların kendilerine genç arkadaş veya cinsel partner bulabilecekleri sosyal bir platform. Geçtiğimiz sene Ekim ayından beri Adwords programına yaklaşık olarak 100 bin dolarlık reklam veren bu şirket, Google tarafından “küçük çocuklara kötü örnek olacak davranışlar içerdiği” sebebiyle artık bir reklamveren olarak kabul görmüyor.

Google firmasının bu problemi olgun bayanlara genç erkek partner bulmayı sağlayan site ile bitecek gibi görünüyor. Nitekim yine sahipleri aynı olan ve bu sefer olgun erkeklere genç bayan partner bulmayı hedefleyen site hala Adwors reklamverenlerinden biri. Aynı zaman Adwords firması hala “hot women, young girls, hot partners” gibi anahtar kelimeleride reklam verenlere sunmaya devam ediyor.

Iphone’un Sırrı Ortaya Mı Çıkıyor ?

Apple’ın geliştiricilerinden birinin bir gece kulübünde yeni Iphone prototipine sahip olamadığını ve kaybettiğini, daha sonradan bu prototipin Gizmodo firmasının eline geçip, parçalanarak web sayfalarında paylaşıldığını daha önceden belirtmiştik.

Apple’ın üst seviyede bulunan kişilerce bu kaybolan cihazın büyük bir korku ve panik havası uyandırdığı, 23 Nisan tarihinde kaleme alınan bir arama izni dilekçesiyle birlikte su üstüne çıktı. Şirketin dışardan çalışan avukatlarından biri, bu prototip cihaz için paha biçilemez yorumunu yaparken, Apple’ın önümüzdeki günlerde satışlarına çok önemli bir miktarda darbe vuracağını açıkladı.

20 Nisan tarihinde, cihazı kaybeden mühendis ve Apple çalışanlarıyla bir toplantıya konuk olan arama iznini hazırlayan polis, dilekçenin alt satırına bazı dipnotlar ekledi. Apple firmasının hukuk danışmanı olarak görev yapan George Riley, O Melveny’e hitaben bunları ekledi : “Riley prototip iphone’un özelliklerinin halk tarafından bilmesinin Apple için büyük zarar verdiğini farketti ve tüketicilerin yeni model piyasaya çıkana kadar satın alma işlemlerini geciktirebileceklerini söyledi. Riley bu durumun Apple firmasının toplam satışlarına çok büyük bir zarar verebileceğinide açıkladı. Apple görevlileri ise bu konuyla ilgili basına demeç vermekten kaçınıyorlar.

Apple ve Adobe Çıkmazı

Uzun bir süredir Apple ile Adobe şirketinin arasının açık olduğu bilinen bir gerçek. Bu iki dev firmanın aslında çok uzun zamandır yakın ilişkilerde olupta, şimdi aralarının kötü olmasının altında sadece yatan bir sebep var. Oda Apple firmasının ürettiği İphone – İtouch gibi cihazlara Flash Player’ı sokmak istemeyişi. Apple’ın application geliştirmeciler için Nisan ayında yayımladığı bildiride, herhangi bir üçüncü parti derleyiciler vasıtasıyla uygulama yaratmaya sınır getirmişti.

Adobe firmasının ise Apple’ın aldığı bu karara tepkisi şiddetli oldu. Ve görünen oki İphone kullananlarda Adobe tarafında. Çünkü ünlü New York Post gazetesinin verdiği bir habere göre ABD Federal Ticaret Komisyonu ve ABD Adalet Bakanlığı, Apple firmasına almış olduğu bu karardan dolayı bir soruşturma açtı.

Açılan soruşturmanın nedeni ise Apple firmasının application geliştirmek isteyenlere, yasaklamış olduğu işletim sistemleri sayesinde sadece kendisine ayit olanakları kullandırmak zorunda bırakması.

Adobe’den Apple’a İnce Sevgi Sözcükleri

Geçtiğimiz günlerde Apple ile Adobe arasında yüksek dereceli bir çatışma başlamış ve yöneticilerinden gelen dozajı yüksek sözler ile devam etmişti. Şimdilerde ise Adobe bir reklam filmiyle Apple firmasına aşkını ilan etti. Tabi ince dokundurmalarla yüklü bir aşkı.

Malumunuz Apple ürünlerinde artık Flash ürünlerini kullanmayacağını, Flash teknolojisinin kapalı bir kutu olduğunu ve eskidiğini bu sebeple yeni ürünlerde bu teknolojinin olmayacağını duyurmuştu. Bunun üzerine iki firma arasında uzun soluklu bir gerginlik yaşanmıştı.

Şimdi ise Adobe firması We Love Apple sloganı ile bir reklam kampanyası başlattı. Kampanya da bir yandan Flash hakkında yapılan suçlamalar cevaplandırılırken, bir yandan da Apple firması için ince imalar yapılıyor.

İlerleyen günlerde Apple firmasından bu reklam kampanyasına elbette ki bir cevap gelecektir. Bakalım bu kampanyanın dozajı ne seviyede olacak.

İki teknoloji firmasının bu derece bir tartışmanın içerisinde olması da hem reklam kokan bir hareket, hem de firmaların imajlarına eksi değer katan bir durum.